2015. augusztus 24., hétfő

Mono vagy nem Mono?

Augusztus 14-én a városmajori szabadtéri színház nézői egy különleges „Nem koncert és nem színház” előadás részesei lehettek. Ezen az estén a 30Y és a 2015-ben megszűnt Bárka Színház közös produkcióját láthattuk, amit már 2013-ban a Monodráma fesztivál keretein belül bemutattak. Ez a koncert mindenféle szempontból a komfort zónám átlépését jelentette, hiszen számomra teljesen ismeretlen volt eddig az együttes zenei élete illetve újdonságként hatott rám az alternatív rock, a színház, és az irodalom speciális elegye. Nem igazán volt elképzelésem arra vonatkozóan, hogy mi fog elém tárulni a színpadon, de mindezek ellenére kíváncsisággal ültem be a nézők sorai közé.


A 30Y zenekar tagjai (Beck Zoltán - ének, Beck László - dobok, Varga Ádám - basszusgitár és vokál, Sárközy Zoltán - billentyűs hangszerek) valamint a színészek (Seress Zoltán, Szorcsik Kriszta és Köles Ferenc) egy furgonnal érkeztek meg a színpadra, majd az együttes egyből a húrok közé csapott. Az este folyamán a bandának sikerült belopnia magát a szívembe, mivel itt szembesültem először azzal a ténnyel, hogy az együttesnek kiváló számai vannak (Csönded vagyok, Bogozd ki, Pécsi tánctanár, Ahogy elképzeltem, stb.), ám a prózai résszel sajnos nem voltam teljesen elégedett. Ha külön nézném a zenét és a prózát, az a megállapításom, hogy sokkal jobb és élvezhetőbb lett volna a koncert az irodalmi rész nélkül. Külön-külön egyikkel sem volt problémám, de együtt a kettő nem illett össze. A prózai részek miatt szaggatott, darabos és döcögős volt az előadás, így a koncertnek nem volt lendülete. Nem minden esetben éreztem helyénvalónak az irodalmi textust, valamint zavaró volt, hogy a színészek felolvasták a szöveget, és a produkció egészét nézve a rendezés hiányáról árulkodott.


A másfél órás koncert alatt az alábbiak fogalmazódtak meg bennem konklúzióként: 
Önállóan mindkét előadást ajánlom, hiszen a 30Y remek, sőt, fergeteges koncert hangulatot tud varázsolni a színpadon – engem is, mint újoncot sikerült beavatniuk az alternatív rock világába. 

A prózát szolgáltató művészek egytől-egyig kiváló színészek, mivel volt szerencsém látni őket színpadon és filmben is egyaránt. Nagyon sajnáltam, hogy a kooperáció számomra nem működött, de mindezeket félretéve nem bántam meg a választásomat, hiszen megismerhettem a 30Y zenekar világát.

Ledvényi Enikő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése